Vánoční Norimberk 2015

19. 12. 2015

Možná vás také občas před Vánoci napadne, že doma není vždy ta správná vánoční atmosféra a že byste ji chtěli zažít někde jinde. A protože jsme věděli, že Norimberk je se svými vánočními trhy v čase adventu krásný, využíváme volného víkendu před Štědrým dnem a vyrážíme se tam podívat. Je to kousek od Prahy, tak není co řešit.
Za slabé 3hodinky dorážíme před devátou hodinou na místo a parkujeme v parkovacím domě Sebalder Höfe v ulici Laufertormauer za rozumných 6 Eur, v dochozí patnáctiminutové vzdálenosti od centra. Na centrálním náměstí jsme opravdu brzo, vše se teprve probouzí a mezi řadami stánků je liduprázdno. V poklidu tedy procházíme trhem a postupně přecházíme z jednoho náměstí na druhé. Návštěvníků postupně přibývá. Nad centrem města ční norimberský hrad, kam se pomalu šplháme, abychom se mohli pokochat pohledem na celé centrum tohoto města. Je opravdu co obdivovat.

Celý hradní komplex postupně obcházíme podél hradeb starého města, až dorazíme k hlavnímu norimberskému nádraží, u kterého je muzeum DB (Deutsche Bahn). Jeho návštěvu máme v záloze, kdybychom nevěděli, co s časem. Vzhledem k tomu, že samotné historické centrum s vánočními trhy je relativně malé a již jsme ho prošli asi 3x a výstup k hradu také nezabral mnoho času, přichází návštěva tohoto muzea vhod. A hlavně je to příjemné zpestření. Pro ty z vás, kdo budete do Norimberka chtít vyrazit třeba s dětmi, může právě toto muzeum být pro ně příjemným zpestřením celého výletu, jsou zde totiž k vidění exponáty vlaků v různých velikostech, tedy od opravdových historických vagonů, přes všechny velikosti modelové železnice, až po ty nejmenší modýlky. Také je v prostorách muzea funkční modelové kolejiště, odkud se nebude chtít dětem ani dospělým. My jsme za toto dvouhodinové zpestření byli rádi a po prohlídce si dáváme v muzejní restauraci dobrý pozdní oběd.
Vracíme se zpět do starého města na náměstí, která jsou již naplněna lidmi k prasknutí. Jen tak se touláme, snažíme se najít zapadlé uličky v okolí protékající řeky a těšíme se na soumrak, od kterého očekáváme umocnění zdejší vánoční atmosféry. Čas u dobré horké čokolády utíká rychle, tím spíš, že díky tomu se můžeme na chvíli zastavit a pozorovat toto lidské mraveniště. Jakmile se setmí, vynikají veškerá vánoční aranžmá, o to víc nasáváme vánoční atmosféru města. Ještě si naposledy vycházíme k hradu, abychom celé staré město viděli za tmy. Z hradu už odcházíme nejkratší cestou k autu a krátce po sedmé hodině odjíždíme domů naplněni příjemnou atmosférou předvánočního Norimberku. Byl to příjemně strávený den.

Roman.

Více z této kategorie:

Aktuality

• Nový cestopis

29.8.2016
    Právě jsme se vrátili z cesty Balkánem od Bosny po Makedonii. V nejbližších týdnech spracujeme nasbíraný materiál a nachystáme reportáž. Během zimy se můžete těšit i na besedu.

9.2.2016
    Připravujeme cestopis z přechodu Korsické GR20 a celkové návštěvě tohoto ostrova.

Besedy

Beseda o Rumunsku 22.3.2016

Zveme Vás na další z řad cestovatelských besed, tentokrát bude příjemné vyprávění Romana Ulče o cestě do Rumunska.